🚀 24 dni bezpłatnych porad od ekspertów dla wizażystów! ➡ Zapisz się na kalendarz adwentowy! ⬅

Jak powinien wyglądać Twój profil na Instagramie?

Autorem treści tego wpisu jest ekspert w dziedzinie marketingu internetowego – Darek Jasion.

Darek Jasion

Jestem autorem 3 kursów i 2 ebooków, w których uczę jak pozyskiwać klientki, budować rozpoznawalną markę osobistą i zwiększać swoje dochody w branży beauty! W moich szkoleniach wzięło udział 1046 kursantów, a z darmowej wiedzy korzysta ponad 10.000 właścicieli biznesów beauty! Pokażę Ci, jak tworzyć biznes w oparciu o to, kim autentycznie się jest!

Pewnie nie raz słyszałaś powiedzenie, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz… Dlatego dziś zadbamy o to, aby Twój profil:

  • Był czytelny i przejrzysty.
  • Robił doskonałe pierwsze wrażenie.
  • Budował wizerunek eksperta w oczach potencjalnych klientek.

Dzięki odpowiedniej optymalizacji swojego profilu możesz WIELOKROTNIE zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy finalnie klikną „follow” ✅

To jak, gotowa?

No to jedziemy 🚀

Oto 8 rzeczy na które musisz zwrócić szczególną uwagę:

1. Nazwa użytkownika 🙋🏼‍♀️

Nazwa znajduje się na samej górze Twojego profilu. W moim przypadku jest to: @jasion.darek. Nazwa użytkownika to słowa kluczowe, po których możesz zostać wyszukana. Może to by Twoje imię i nazwisko lub nazwa salonu. Pamiętaj by była prosta i łatwa do zapamiętania! Może to być np. Twoje imię i nazwisko lub nazwa salonu.

2. Nazwa 👩🏼‍💻

To kolejne poza nazwą użytkownika miejsce, w którym możesz umieścić słowa kluczowe, po których będziesz wyszukiwana przez lupę🔍 na Instagramie. Wykorzystaj najważniejsze słowa związane z Twoją niszą, które mogą być wyszukiwane przez klientki np. makijaż Warszawa / kurs makijażu / makijaż ślubny. W żadnym wypadku nie powielaj nazwy i nazwy użytkownika, stracisz wtedy szansę na wyszukanie Twojego profilu przez potencjalne klientki.

3. Zdjęcie profilowe 👩🏻

Jasne i przejrzyste zdjęcie z Twoją twarzą z użyciem kolorów Twojej marki w tle. Nie korzystaj z zdjęć makijaży lub zdjęć z daleka. Jesteś twarzą swojej marki i to ona powinna pojawić się na zdjęciu profilowym. W przypadku posiadania zespołu pracowników może to być logo Twojej firmy. Zwróć uwagę na to, żeby było czytelne i dobrze widoczne.

PRO TIP Wykorzystaj Profile Pic Maker. Z jego pomocą w kilka kliknięć stworzysz świetne zdjęcie profilowe z dowolnego zdjęcia.

4. Liczby na Instagramie 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣

Staraj się utrzymywać stosunek liczb (obserwowani, obserwujący) na swoją korzyść – większa liczba osób obserwujących niż obserwowanych. To wygląda profesjonalnie. Dzięki temu nie będziesz marnować czasu na śledzenie kont, które nic nie wnoszą do Twojego życia i biznesu.

5. Biogram ❤️

Tutaj nie ma miejsca na przypadkowość. Biogram nie jest dla Ciebie, a dla osoby która odwiedza Twój profil i stoi przed decyzją czy zostanie na dłużej, czy go opuści.

Wykorzystaj 150 znaków na to, aby powiedzieć:

  • Co robisz? Dla kogo to robisz? Jak to robisz? W tym punkcie najlepiej by było abyś odpowiedziała na problem swojej społeczności np. zrobię Ci makijaż ślubny jaki sobie wymarzysz!
  • Co Cię wyróżnia? / Dlaczego warto Cię wybrać?
  • Wezwanie do działania (jedno, konkretne) np. zapisz się na makijaż tutaj!

6. Witryna 🌐

To miejsce na link, który można kliknąć. Nie zostawiaj go pustego. Możesz tam wstawić link do swojej strony internetowej, booksy, Messengera. Tam gdzie klientki mogą się z Tobą kontaktować.

Dodatkowo możesz tam wstawić link do swojego leadmagnetu (leadmagnet = prezent, który otrzymuje klientka za zapisanie się do Twojej listy mailingowej), taniego produktu, recenzji klientek np. w googlach lub na FB. Jeśli masz więcej niż jedno miejsce, do którego chcesz kierować to możesz skorzystać z takich stron jak taplink, linktree itp.

7. Wyróżnione relacje ✅

Utwórz od 3 do 6 wyróżnionych relacji, w których pokażesz:

  • swój salon,
  • zarys oferty,
  • efekty swojej pracy,
  • opowiesz o tym, kim jesteś,
  • opinie zadowolonych klientek.

Pamiętaj! Wyróżniaj tylko najważniejsze rzeczy!

8. Feed 📲

Ostatnie 9-12 postów na Twoim profilu powinno odnosić się bezpośrednio do problemów / potrzeb Twojej niszy.  Mów o korzyściach płynących z Twojej oferty, przedstawiaj historie Twoich klientek (efekty), edukuj. Treści powinny być ciekawe i zatrzymywać widza na dłużej.



UWAGA: Zapraszam Cię serdecznie do mojego projektu życia :) Pierwszy w Polsce KLUB WIZAŻYSTEK startuje! Koniecznie zapoznaj się z tym co dla Ciebie przygotowałam klikając w baner poniżej! Jako czytelniczka kalendarza dowiadujesz się o tym projekcie jako jedna z pierwszych i możesz skorzystać ze specjalnej oferty!

O Mnie

Ola Głuch

Jestem założycielką Hello Beauty Makeup Room & Academy. Zajmuję się szkoleniem początkujących wizażystów, a także współpracuję z klientkami indywidualnymi, podczas sesji zdjęciowych i na planach filmowych. W szkole dzielę się wiedzą z zakresu makijażu użytkowego, a także artystycznego, który rozwija warsztat i wyobraźnię moich kursantów.

Poza tym interesuję się #makeup marketingiem a swoją wiedzą biznesową chętnie dzielę się z moimi kursantami.