Autorem treści tego wpisu jest ekspert w dziedzinie marketingu internetowego – Darek Jasion.
Darek Jasion
Jestem autorem 3 kursów i 2 ebooków, w których uczę jak pozyskiwać klientki, budować rozpoznawalną markę osobistą i zwiększać swoje dochody w branży beauty! W moich szkoleniach wzięło udział 1046 kursantów, a z darmowej wiedzy korzysta ponad 10.000 właścicieli biznesów beauty! Pokażę Ci, jak tworzyć biznes w oparciu o to, kim autentycznie się jest!
Pewnie nie raz słyszałaś powiedzenie, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz… Dlatego dziś zadbamy o to, aby Twój profil:
- Był czytelny i przejrzysty.
- Robił doskonałe pierwsze wrażenie.
- Budował wizerunek eksperta w oczach potencjalnych klientek.
Dzięki odpowiedniej optymalizacji swojego profilu możesz WIELOKROTNIE zwiększyć liczbę odwiedzających, którzy finalnie klikną „follow” ✅
To jak, gotowa?
No to jedziemy 🚀
Oto 8 rzeczy na które musisz zwrócić szczególną uwagę:
1. Nazwa użytkownika 🙋🏼♀️
Nazwa znajduje się na samej górze Twojego profilu. W moim przypadku jest to: @jasion.darek. Nazwa użytkownika to słowa kluczowe, po których możesz zostać wyszukana. Może to by Twoje imię i nazwisko lub nazwa salonu. Pamiętaj by była prosta i łatwa do zapamiętania! Może to być np. Twoje imię i nazwisko lub nazwa salonu.
2. Nazwa 👩🏼💻
To kolejne poza nazwą użytkownika miejsce, w którym możesz umieścić słowa kluczowe, po których będziesz wyszukiwana przez lupę🔍 na Instagramie. Wykorzystaj najważniejsze słowa związane z Twoją niszą, które mogą być wyszukiwane przez klientki np. makijaż Warszawa / kurs makijażu / makijaż ślubny. W żadnym wypadku nie powielaj nazwy i nazwy użytkownika, stracisz wtedy szansę na wyszukanie Twojego profilu przez potencjalne klientki.
3. Zdjęcie profilowe 👩🏻
Jasne i przejrzyste zdjęcie z Twoją twarzą z użyciem kolorów Twojej marki w tle. Nie korzystaj z zdjęć makijaży lub zdjęć z daleka. Jesteś twarzą swojej marki i to ona powinna pojawić się na zdjęciu profilowym. W przypadku posiadania zespołu pracowników może to być logo Twojej firmy. Zwróć uwagę na to, żeby było czytelne i dobrze widoczne.
PRO TIP Wykorzystaj Profile Pic Maker. Z jego pomocą w kilka kliknięć stworzysz świetne zdjęcie profilowe z dowolnego zdjęcia.
4. Liczby na Instagramie 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣
Staraj się utrzymywać stosunek liczb (obserwowani, obserwujący) na swoją korzyść – większa liczba osób obserwujących niż obserwowanych. To wygląda profesjonalnie. Dzięki temu nie będziesz marnować czasu na śledzenie kont, które nic nie wnoszą do Twojego życia i biznesu.
5. Biogram ❤️
Tutaj nie ma miejsca na przypadkowość. Biogram nie jest dla Ciebie, a dla osoby która odwiedza Twój profil i stoi przed decyzją czy zostanie na dłużej, czy go opuści.
Wykorzystaj 150 znaków na to, aby powiedzieć:
- Co robisz? Dla kogo to robisz? Jak to robisz? W tym punkcie najlepiej by było abyś odpowiedziała na problem swojej społeczności np. zrobię Ci makijaż ślubny jaki sobie wymarzysz!
- Co Cię wyróżnia? / Dlaczego warto Cię wybrać?
- Wezwanie do działania (jedno, konkretne) np. zapisz się na makijaż tutaj!
6. Witryna 🌐
To miejsce na link, który można kliknąć. Nie zostawiaj go pustego. Możesz tam wstawić link do swojej strony internetowej, booksy, Messengera. Tam gdzie klientki mogą się z Tobą kontaktować.
Dodatkowo możesz tam wstawić link do swojego leadmagnetu (leadmagnet = prezent, który otrzymuje klientka za zapisanie się do Twojej listy mailingowej), taniego produktu, recenzji klientek np. w googlach lub na FB. Jeśli masz więcej niż jedno miejsce, do którego chcesz kierować to możesz skorzystać z takich stron jak taplink, linktree itp.
7. Wyróżnione relacje ✅
Utwórz od 3 do 6 wyróżnionych relacji, w których pokażesz:
- swój salon,
- zarys oferty,
- efekty swojej pracy,
- opowiesz o tym, kim jesteś,
- opinie zadowolonych klientek.
Pamiętaj! Wyróżniaj tylko najważniejsze rzeczy!
8. Feed 📲
Ostatnie 9-12 postów na Twoim profilu powinno odnosić się bezpośrednio do problemów / potrzeb Twojej niszy. Mów o korzyściach płynących z Twojej oferty, przedstawiaj historie Twoich klientek (efekty), edukuj. Treści powinny być ciekawe i zatrzymywać widza na dłużej.